Aktualności » Aktualności


VitaInSilica4
13/09/2012

Projektowanie leków w oparciu o strukturę receptora – teoria i praktyka

Celem kursu jest dostarczenie uczestnikom podstawowej wiedzy z modelowania komputerowego w zakresie projektowania nowych leków. Po zakończeniu szkolenia uczestniczy zdobędą zasadniczą wiedzę z zakresu bioinformatyki farmaceutycznej oraz umiejętności modelowania oddziaływań białko-ligand za pomocą przykładowych narzędzi bioinformatycznych.

Data: 25 września 2012 (wtorek)

Miejsce: Sala S2, Wydział Biologii UAM, ul. Umultowska 89, Poznań 

Czas trwania: 7 godzin (9-16) 

 
Cena szkolenia: 1000 zł brutto. 

W cenie: materiały szkoleniowe, obiad, przerwy kawowe

Szczegóły na stronie http://oiola.com/e/974-szkolenie-projektowanie-lekow-w-oparciu-o-strukture-receptora-teoria/

Plan szkolenia

  • Projektowanie leków in silico – wprowadzenie
    Wstęp do wspomaganego komputerowo projektowania leków, porównanie tradycyjnego eksperymentalnego podejścia tworzenia nowych leków z metodami bazującymi na modelowaniu komputerowym
  • Projektowanie leków jako metoda knowledge-based
    Przedstawienie podstawowych metod projektowania leków in silico wykorzystujących informacje o znanych inhibitorach enzymatycznych (podejście ligand-based) lub dostępnej strukturze receptora (podejście structure-based)
  • Biocząsteczki w trójwymiarze
    Zapoznanie z bazami struktur biologicznych (Protein Data Bank, PDBe, PDBj) oraz bazami małych związków chemicznych (ZINC, PubChem, BindingDB), użycie przeglądarki struktur biologicznych i manipulacja strukturą 3D białka (PyMOL, Chimera)
  • Dokowanie małych związków chemicznych do struktury receptora
    Wprowadzenie do dokowania molekularnego jako szeroko stosowanej metody projektowania leków opartej na strukturze receptora, dokowanie step by step, przykłady algorytmów dokowania, przykładowe funkcje oceny oddziaływania ligand-receptor, użycie programu do dokowania molekularnego (PLANTS)
  • Wirtualne badania przesiewowe
    Zastosowanie wirtualnych badań przesiewowych w przemyśle farmaceutycznym, trudności i sukcesy w badaniach wysokoprzepustowych


Pozycjonowanie i budowa wizerunku w sieci